onsdag 4 augusti 2010

Återhämtning

Tåget kom fram till Stockholm Centralstation på utsatt tid - än sker det mirakel! - vi hastade oss hem, jag svirade blixtsnabbt om till partyskrud och begav mig till inledningsfesten för veckan. En smakstart på en vecka som sedan skulle komma att präglas av allmänt osunt leverne med dåliga matvanor, minimalt med sömn och allt för många timmar i gruvan som otäckt återkommande avbrott i festligheterna. Efter tidiga onsdags-, torsdags- och fredagsmorgonar (nåja, lite flex på fredagen men det var jag värd!) i gruvan var det nästan så att jag glädjestudsade till mina kvällspass på lördagen och söndagen. Återhämtning på jobbet kan faktiskt vara helt okej emellanåt...

Denna vecka kör jag allmän rening av kropp och själ, hänger mig helt åt tung styrketräning ala polispiké, springer på rekordtid runt Årstaviken i ren frustration och ser fram emot att ge mig i kast med någon slags kickboxning som utlovats senare i veckan. Nästa vecka väntar cykling i etapper i Falun och jag känner mig, trots att cykelträningen fått stryka på foten, laddad och sugen på den nya lilla utmaningen.

Igår ägnade jag några värdefulla timmar åt att plocka ihop en ny spellista som jag hoppas kunna spela osabbad på någon fest framöver. När jag blir stor ska jag bli dj...

Inga kommentarer: