onsdag 29 februari 2012

Löpning för något gott

Av en slump (inte riktigt kanske men typ) snubblade jag idag in på en artikel som fick mig att fatta ett hastigt och helt igenomtänkt beslut. Under dagen har denna impulshandling marinerat till sig i min hjärna och ju mer jag tänker på det desto mer motiverad blir jag till att genomföra det jag föll för för bara några timmar sedan. Kolla in detta!

Jag springer och alla som vill ställa upp som "sponsor" lägger valfri peng. Minsta belopp är 1 krona/kilometer av de 50 km som jag den 16 juni ska springa och pengarna går till Panzisjukhuset i Kongo. Aningen nördigt och egentligen lite för pretentiöst för min smak men om min löpning för en gångs skull kan vara till nytta och någon slags glädje för någon annan än mig själv så får det vara värt det. Jag känner mig grymt taggad att ha något nytt och utmanande att träna inför, nu när det sannolikt bara är ett fåtal dagar kvar på vintern. Målet är att genomföra loppet, inget annat. Om det tar fyra, fem eller åtta timmar spelar ingen roll och för ovanlighetens skull känns det som en positiv drivkraft att inte jaga tid.

Inga kommentarer: