onsdag 29 februari 2012

Österreich 2012

Mina tre bästa semesterveckor sedan älven brann är sorgligt nog snart till ända, men jag kommer kunna leva länge på dem. Förhoppningsvis flera dagar eller hela eller åtminstone halva bilresan hem...

För den goda sakens och mitt egna dåliga minnes skull ska jag roa mig med att här dokumentera de olika ställen jag besökt. Det har varit utförsåkning av något skiftande karaktär, även om all åkning skett i pistade områden och inom ramen för vad som lite halvtråkigt uttryckt kan kallas för "säker skidåkning". Inga dropp över hängdrivor och inga helikopterlyft, tyvärr. Jag är inte riktigt där som skidåkare än, men vem vet vad framtiden bär i sitt sköte (satan vilket äckligt uttryck - jag kan inte fatta att jag skriver det!) för den som gnetar på i backarna. Kanske kommer jag som 50-åring att kasta mig utför vertikala, blott fläckvis snöbeklädda väggar?! Kanske, kanske inte. Kanske inte. I detta nu handlar detta dock, som sagt, om vanlig svenne-åkning i pistade nedfarter. Ibland har jag förvisso varit lite wild and crazy och tagit mig an en och annan opreparerad nedfart avsedd för "advanced skiers only" eller "nur für Geübte" som det verkar heta på tyska, men där går verkligen gränsen!

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: