lördag 5 februari 2011

Släng dig utför Väggen!

Förra gången jag var i Hundfjället vägrade jag Väggen fetare än trulig A-ponny framför två korslagda bommar. När jag igår kasade runt i mjölkdimmiga pister kändes det som att jag aldrig tidigare haft ett par slalomlaggar på baktassarna. Och så idag - totalvändning ba!!! Solen tittade fram, huvudvärken började släppa och jag greps av ett plötsligt begär av att kasta mig utför Hundfjällets stora stolthet! Inte ens när jag stod där på kanten, för det är verkligen en KANT (!), tvekade jag inför den 45-procentiga lutningen. Jag kände bara suget!

Fegisens revansch, äntligen! Nu kan jag knappt bärga mig till morgondagen... För att inte tala om alpresan som hägrar inte allt för långt bort, iiiiiiii!!!!!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: