onsdag 17 november 2010

Maxat i bänkpressen

Jag har styrketränat till och från, med betoning på från, i ungefär 15 år. Man kan då lätt få för sig att styrkan sakta men säkert byggts upp och att jag nu borde vara tämligen krallig och stark som en mindre oxe. Så är dock, tyvärr, inte fallet. Jag har tydligen snarare kämpat som ett litet svin för att inte vara en speta.

Idag var det plötsligt dags för sanningens ögonblick, tiden att mäta min styrkas utveckling över 15 år var helt ovänat inne då jag sprang in i min styrketräningsintresserade kollega nere på gymmet. "Värm upp lite, sedan lastar vi på" sa han och jag gjorde kvickt några snabba armhävningar utan klapp. Att han "lastade på" vikter är en god överdrift, men några små lerkakor till tyngder hängde han i alla fall på stången. Jag pustade och fräste och tog i med min mindre braiga bänkpressteknik. Till slut lyckades jag trycka upp så pass många fler kilo än jag gjorde för ett och ett halvt decennium sedan att jag kan leva vidare med det. Dessutom känns det väldigt bra att veta att jag hade en sladdrig t-shirt på mig. Bara genom att pressa ner mig i en tre storlekar för liten tröja vid nästa försök bör jag kunna få upp några kilo till på raka armar. Den som spar den har!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: