fredag 6 maj 2011

Heder åt triathleter!

För omväxlingsskull och för att känna mig nöjd med mitt träningspass trots att jag visste att det inte skulle bli så många mil på cykeln så bestämde jag mig för att köra en egen version av duathlon. 40 kilometer cykling, hem och svira om klädsel (springer de riktiga triathleterna i cykelbyxor?! Otäckt i så fall!), trycka en Gainomax för att stilla hungern en aning och sedan ut igen. Alltså, hur jobbigt kan det vara att springa 5 kilometer??! Okej om jag hade trampat 15 mil innan, men jag hade kört 4 mil och inte ens i något högt tempo. Och simmat, det hade jag inte ens ägnat en tanke åt att göra innan jag satte mig på cykeln. I och för sig så duschade jag, men det räknas väl inte?

All heder åt triathleter! Jag är så imponerad över vad de presterar, o.m.g!!! Mitt snack som ibland glider över till Iron Man och "man borde nog göra en Iron Man någon gång i livet" kommer sannolikt inte höras på ett tag framöver...

Inga kommentarer: