tisdag 3 maj 2011

Sommar i april, vårvinter i maj

Jag trodde inte ens att jag var optimistisk när jag för några veckor sedan stuvade undan de vinteranpassade träningskläderna längst in i garderoben. Vårflod på min kvarn fick jag dessutom i påskas när jag kunde skådas i en närliggande park med blott en bikini på min vinterfärgade kropp. Nåja, kanske hade jag något annat plagg på mig också, det var ju trots allt bara april, men typ...

Idag har det snöat! Stora lapphandskar singlade ner och för att slippa gliringar angående att jag väl var lycklig nu från mina snöskygga kollegor gjorde jag mitt bästa för att de inte skulle glutta ut genom fönstret och se det vita. Inte ens jag, trots att jag gång på gång på gång under vintern har bedyrat mina rena och äkta kärlek till snön, vill ha snö i början av maj. Det räcker nu, cykelsäsongen ska dominera nu ju! Men ändå, jag kände faktiskt ett litet sting i hjärtat när jag tittade ut, en liten pirrande känsla av snökärlek. Att jag sedan tvingades rota runt efter både mössa och vantar innan mitt löppass kändes å andra sidan inte fullt lika kärleksfullt... Jag kan gärna tänka mig ett distansförhållande några månader framåt så ses vi i november igen, kära snö!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: