fredag 27 mars 2009

Ack, så fel man kan ha!

Hmm... Jag började precis detta inlägg med meningen "Jag är inte en skrockfull person - utan att blinka passerar jag under stegar och..." Jag blev tvungen att radera det. Tanken var att jag skulle rada upp ett antal skrockrelaterade företeelser som jag inte har några som helst problem med att utföra, men jag kom inte på några fler sådana! Inte att jag inte kom på saker som förknippas med skrockfullhet, utan att jag insåg att jag ju faktiskt till och från beter mig som att jag vore vansinnigt skrockfull. Jag spottar alltid tre gånger när jag ser en katt gå över gatan. Detta gör jag inte enbart när svarta katter går över gatan utan för säkerhetsskull drar jag av några loskor för alla katter som korsar en väg. Faktum är att jag nog alltid spottar, fast väldigt diskret, när jag ser en katt. Jag menar, man vet ju aldrig... Samma överdrivna beteende har jag när jag eller någon i min närhet liksom "ropar hej innan den kommit över bäcken", då måste jag ta i trä på alla möjliga sätt. Först tar jag mig i huvudet och säger lite skämtsamt "ta i trä", men sedan blir jag osäker på om jag verkligen kan skämta bort det och skyndar mig att ta i närmaste träföremål. Sedan brukar jag säkra upp med att även köra den engelska versionen och knacka tre gånger i den träbit jag lyckats leta rätt på.

Så, nu föll hela uppläget på detta inlägg där min slutsats skulle vara ungefär:

Trots att jag inte är speciellt skrockfull (vilket jag i och för sig fortfarande inte tycker att jag är) så kan jag konstatera att jag varken skulle ha ropat hej innan jag kommit över den översvämmade vårbäcken eller låtit bli att tre gånger om ta i trä när jag i mitt förra inlägg konstaterade (påstod?) att våren var här. Det är den nämligen INTE! Flera dagar med minusgrader, löpning i tjocka tights med underställ inunder och isande vindar bevisar att våren tog ett kraftigt steg bakåt och det kan vara mitt fel...

För att jag ska kunna göra min Premiärmil på söndag i mina nyinköpta, tunna tights måste jag nog utmana ödet och kaxa till mig lite: Jag tror att det kommer vara jättekallt och vintrigt på söndag, för inte är väl våren här än? Det kan jag verkligen inte tro att den är!

Så, det hjälper nog men håll gärna tummarna för mig i mitt livs tidigaste säsongspremiär! För säkerhetsskull...

Inga kommentarer: