måndag 14 september 2009

Baconsjukan är efter mig...

Det där omtalade viruset H1N1 finns verkligen överallt, inte minst i alla tidningar och nyhetskanaler och jag har verkligen gjort allt för att det inte på något vis ska påverka mig och mitt liv. Jag gör så gott jag kan och försöker stenhårt att ignorera artiklar och rikslarm som dagligen haglar ner över hela landet, samtidigt som jag maniskt tvagar framtassarna flera gånger i timmen och spritar såväl kropp som all tänkbar teknisk utrustning vilken utsätts för mänsklig närkontakt. Detta dubbelbottnade beteende kombinerat med ett relativt sunt leverne har hittills haft god effekt, nämligen att jag hållit mig frisk och kry som en liten nötkärna.

Så vaknar jag då denna måndagmorgon, efter en synnerligt trevlig helg som i ledighetenstecken även medförde viss överkonsumtion av diverse mindre sunda anrättningar, inställd på ett ganska bra intervallpass på löparbanan. Jag kände på en gång att något var lite fel, inte mycket fel alls, men absolut heller inte helt rätt. Förmodligen har jag inte fått den där uppskrivna Svininfluensan, men kanske, kanske har jag i alla fall en mindre griskulting jagandes mina hälsenor!!! Det vore ju himla typsikt att lyckas hålla sig frisk vid skrivbordet hela semesterfria sommaren, för att sedan insjukna lagom tills den efterlängtade solresan på allvar börjar nalkas!

Nä, jag ska verkligen kämpa emot - försök att fånga mig om du kan, grisjävel! Jag är kanske inte så snabb på kortare distanser, men jag är ganska uthållig så jakten kommer bli hur lång som helst i ditt försök att ta mig, Nöffe!

Inga kommentarer: