måndag 11 april 2011

Den snöfria säsongen mer än nalkas...


...för den är ju redan här! (Även om Åre i sin sköna vinterskrud snart väntar mig) Andra repan på Columbus skedde idag och det den första dagen med något som faktiskt kan liknas med riktig vårvärme i luften. Någon ynka grad till och jag hade lämnat mina lösben hemma!

I det tillstånd av vårrus som jag plötsligt slungades in i kände jag hur stadspulsen kallade på mig och jag begav mig ut på en fincykeltur klädd i trenchcoat och streethjälm. Efter att suktat ett bra tag efter en makalöst vacker, mattsvart Bianchi fullkarbon i affären som hänger ihop med cafét med samma namn som den snygga svarta, avnjöt jag en bra kaffe och fann sedan snart mig själv i en annan trevlig affär med ett makalöst utbud av sportprylar. Jag fick (eller fick och fick...) med mig ett par brutala terrängskor hem och nu kan jag knappt bärga mig tills jag får känna en stenig stig under deras grovmönstrade sulor!


Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: