fredag 15 april 2011

skidavslutning

Tväråvalvet när det är som allra bäst och då är det riktigt bra. Gårdagen var som en enda lång skiddröm i backarna, toppad med en fantastisk gulasch med tillhörande öl i solen på Bustamons veranda. Laggarna svängde i vanlig ordning som bara den, så jag valde att bara stå med nedför backarna. När jag idag sa till min sambo att jag inte visste hur jag skulle utveckla min åkning fick jag till svar att jag borde sluta finåka och isället åka mer aggressivt. Jaha ja, det var det som saknades ja, förstod jag. I nästa åk sulade jag på för allt vad tygeln höll, sa till mig själv att jag skulle pressa på och två feta svängar senare låg jag nerbäddad i snösörjan i Lundsrappet med båda skidorna några meter upp i pisten. Jojo, men vurpan var väl värd för efter det gaskade jag faktisk upp min åkning flera snäpp.
Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: