fredag 1 april 2011

Dagens I-landsproblem

I mitt tama försök att effektivisera dagen tänkte jag slippa tjava iväg till affären för att handla lunch. Till min stora glädje hittade jag två lammkorvar i frysen och tänkte att de blir perfekta tillsammans med spaghetti och en äggula, toppat med lite riven parmesan och svartpeppar. Snabbt och gott på min effektiva fredag, tillika fridag. Spaghetti var slut så jag fick ta en annan pasta som jag slängde ner i kastrullen innan jag kastade in mig själv i duschen. Mycket effektivt. När korven tinat såg jag att det inte alls var lammkorv utan någon slags fulkorv som verkligen inte jag inhandlat. Att döma på dess konsistensen efter några minuter i stekpannan var det sannolikt kokkorv, men det var inte mycket att göra åt. Pastan blev överkokt och utan spänst och i pepparkvarnen fanns inte ett ynka korn kvar. Parmesanen glömde jag bort. Effektiviteten är dock fortfarande ganska hög, i alla fall beträffade den tid som gått åt till att laga och tvinga i mig en av de minst välsmakande luncher på väldigt länge. Sett över hela dagen är den där effektiviteten desto sämre. Sedan uppstigning strax efter 8.15 har jag utöver den misslyckade lunchen hunnit med exakt detta: äta frukost, prata i telefon, springa 35 minuter och stryka en skjorta. Klockan är nu 13.08. God natt!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: