måndag 26 januari 2009

Jämnt fet


Jag fick verkligen en rejäl låsning på vad Mannen i Glasburen sa till mig i fredags och jag har så många gånger under den gångna helgen brustit ut i "26,6 %-kvinnan" att jag inte kan räkna antal utrop. Jag tror att jag under timmen i Glasburen befann mig i ett lättare chocktillstånd och att jag därför inte riktigt kunde ta till mig allt som sades just då. Ju mer jag har har gått igenom och analyserat vårt möte, desto mer har jag dock hittat att haka upp mig ytterligare på. Precis innan jag skulle lämna Glasburen, jag tror att det var efter att jag ytterligare en gång uttryckt min förvåning över mina bedrövliga värden, sa Mannen att mitt fett satt jämnt fördelat över hela kroppen och att det är därför det inte syns så mycket. Det var väl det fräckaste! Jämnt fördelat över låren, häcken och buken kanske, men knappast på resten av kroppen! Jag må ha passerat det magiska 30-sträcket, men gäddhänget har ännu inte sugit sig fast på undersidan av mina överarmar, tack och lov! I nästa andetag sa han också att jag inte behövde träna ben, eftersom att jag då blir för tung i löpningen. "Fast jag ska ju cykla Vättern-rundan...?" försökte jag lite lamt, men han viftade nonchalant bort min inflikning.

I lördags var jag på gymmet och körde grymma knäböj. På söndag satt jag 1.5 timme på en spinningcykel och körde så tungt att mjölksyran tillslut rann ut genom knäskålarna. Så det så, Mannen I Glasburen! Dröjer inte länge förrän jag är i samma klass som donnan på bilden... Jag undrar just om en sådan kropp som är synonym med god hälsa??!

1 kommentar:

Helena sa...

Förhoppningsvis lyckas jag hålla den för tillfället skapliga formen ett år till;) Du har rätt i det du skrev, kanske inte så mycket att ha ångest över, jag kommer ju liksom inte i från det.

Trainen funkar bra, nu har jag bara hunnit med tre pass på den, men det var över förväntan, ett helsike att montera dock. Jag är riktigt nöjd, det känns faktiskt som att cykla på riktigt, och datan med alla roliga funktioner lyfter helt klart träningspasset, men det räcker gott och väl med en timme på den, distanspass är nog att glömma om man inte har en jättefläkt framför sig! Går relativt tyst, känns stadig och finns många möjligheter till inställningar. jag rekommenderar den!