måndag 17 maj 2010

Morgonmys en måndag

Efter fyra fantastiskt sköna dagar av ledighet var det så dags att återgå till den penninginbringande sysslan igen. Jag och lilla systern (hon är en liten syster, inte en lillasyster - det är det jag som är) tog på kvällningen igår ett effektivt löppass i Karlberg, vilket för min del resulterade i en mör och aningen urlakad kropp. Kändes som ett perfekt avrundning på helgen och det bådade gott inför insomnandet som annars kan vara problematiskt vid återställningen till tidig kväll/tidig morgon från sen kväll/sen morgon. Men ack vad jag bedrog! Jag körde runt som en spinnaker i bingen till långt efter midnatt och sömnen blev sedan minst sagt luftig. Vad gjorde dock det när morgonen slutligen grydde och solen sken som besatt från en blå himmel? Lyckans jag som inte börjar förrän 15.00 idag och därför hade gott om tid att svira om till cyklist, svinga mig upp på Columbus och trampa, trampa, trampa runt skidbacken på Ekerö.

En bra start på veckan som avslutas i Göteborg och det årligen återkommande ångestloppet runt broarna i Sveriges baksida.

2 kommentarer:

Mikael Forsby sa...

Ni är hjärtligt välkomna att fira helgen på baksidan.
/Mikael

Hon som tränar sa...

Tack snälla! Hoppas att det går bra för er att vi invaderar fina huset?! Stämmer det att vi får låna musikrummet? Jag lovar att jag inte kommer trumma alls på natten. Det enda som ska trumma i helgen är mina trinda små ben:-)