onsdag 16 mars 2011

Balsamtelevision

Det var inte helt utan reflektion jag igår bekände hur jag spenderade min kväll framför ett lent familjeprogram istället för att fundera hur jag bäst kan hjälpa människor i nöd runtom i världen. När jag sedan idag lyssnade på P3 (varför i hela friden jag nu envisas med att lyssna på den kanalen som generellt förkastar allt som har med idrott, motion och hälsa att göra?!) så fick jag höra hur ett halvt program ägnades åt att totalsåga SVT:s nya hundprogram. Ett av argumenten var att det är mobbnings-tv för hundar. Jaha, dumt av mig att missa.

Skönt ändå att det inte bara är mitt förströelsebloggande som har lite fel fokus i denna uppochnedvända värld.
Published with Blogger-droid v1.6.3

2 kommentarer:

Mats sa...

Betyder det att om man går till en kennel och köper en hund så mobbar man alla andra hundar som man valde bort i kullen?

Hon som tränar sa...

Ja, det förmodar jag att man bör likställa med mobbing. Tråkigt bara för den utvalda vovven om de som valde är elaka. Snacka om inmobbad i en familj!