lördag 26 mars 2011

suger det sista ur vintern II

Efter det alpina träningspasset I Kungsberget bar det av till Högbobruk för lite stakträning. Och stakas gjorde det! Latheten valde röd valla istället för klister och fästet var, inte helt oväntat, lika med noll. "Bra för buken", tänkte jag och fortsatte att med hjälp av stavarna knuffa mig framåt i isrännorna till spår. Jag kan tyvärr inte hålla mig från lite käck Göteborgshumor nu, det bara var så att det var så in i vassen mycket barr i spåren men jag såg inte en kotte! Kanske inte så konstigt något av det i och för sig med tanke på hur det blåst senaste veckan (barren) och att folk surnar ihop just på grund av barren (avsaknad av kottar). Jag tänker faktiskt själv dra en bojkott imorgon och istället går jag all in i baren ikväll. Good bye för denna säsong, längdskidorna!
Published with Blogger-droid v1.6.3

Inga kommentarer: