lördag 5 mars 2011

Kannibalism?

Jag lyssnade på en radiodokumentär häromdagen och ämnet den berörde var något helt annat, men en för innehållet synnerligt betydelselös bisats fick mig att tappa tråden i den egentliga kärnan. Nämligen så sa en kvinna att hon utfodrade sina höns med bröd och ägg. Ägg till en höna?!! Är det inte mycket märkligt att mata någon med sin egen avkomma? Kan det inte jämföras med att blanda ner hundkött i Fidos torrfoder?

Galna Kosjukan vill jag minnas kom sig av att man matade kossor med kokött. Förvisso var väl då även benen nermalda i den smaklösa blandningen, men känns det inte som att det måste vara något osunt med att äta sina egna? Dessutom kan man väl lugnt påstå att äggen även de innehåller en hel kyckling även om den inte är riktigt färdigutvecklad, så att säga. Usch, stackars hönsen - tänk om de visste att det var Agda Junior de pickade i sig! Jag undrar jag om de inte skulle matvägra om de bara visste...

1 kommentar:

mammuth sa...

Tänk det har jag aldrig tänkt på. I sommar ska jag ut i fårhagen med det sista av lammköttet som finns i frysen..