måndag 11 januari 2010

Glädjande tekniska prylar


Jag har nu under några månader burit omkring på en bamsestor mobiltelefon. Jag ser mig inte direkt som oteknisk, men ibland har jag en tendens att blunda för problem som har med uppkoppling, abonnemang och liknande att göra. Fram tills i helgen har jag därför endast utnyttjat en bråkdel av denna tegelstens kapacitet, men i fredags insåg jag vad jag också försummat i och med denna nonchalans mot stackars Sation.

Efter mer än 20 minuter i telefonkö till min operatörs kundtjänst och ett lika långt samtal med en kundkommunikatör som i tanken redan hade klämt ner sig i ett par glansiga tights och entrat sin efterlängtade fredagsfest kunde jag fortfarande inte surfa ut i etern på Sation. Då den festsugna kommunikatören upplyst mig om att Sation i dagsläget är den enda SonyEricsson som stödjer underbara Spotify lät jag mig dock inte nedslås av denna 40-minutiga motgång. Mitt mål var givet - jag skulle få ordning på eländet och ha in Spotify i luren!
Jag lade an min allra datanördigaste sida, vilken inte är särskilt datanördig alls, petade på alla inställningar på Sation, startade om, uppdaterade och läste internetforum. Jag somnade av utmattning på fredagkvällen, men så snart jag slog upp mina blåröda ögon på lördagen var jag på den igen. Och vips! Plötsligt fungerade det! Eller ja, vips och vips... det var kanske så att jag fick viss hjälp av en person, men som jag ibland säger när jag själv inte gynnas: "whatever".

Så, nu har jag det, Spotify i luren! Jag som tidigare riktat viss kritik mot den globala sökmotor som håller internetanvändarna i ett järngrepp har nu lagt mig platt på rygg inför denna likvärdiga affärsidé. Men det spelar ingen roll för Spotify gör mig så glad!

Jag ger dem av er som liksom jag använder Spotify ett smakprov på min glädje. Logga in på Spotify innan ni klickar på länken.

Inga kommentarer: