fredag 15 januari 2010

Lyckans fredag!

Äntligen fredag och äntligen en fredag som jag faktiskt kan avnjuta på traditionellt fredagsmanér! Jag har jobbat kväll hela veckan och även om jag inte gjort så många timmar per kväll så blir det ändå lite slitsamt, då jag har en oförmåga att inte komma i säng efter avslutade arbetspass. Dagens korta arbetsdag gick som en dans och jag unnade mig till och med en liten flexning bara för att jag egentligen inte hade något vettigt skäl alls till att gå tidigare. Hemma väntade kylda japanska öl och rullar från stället som förmodligen gör Sveriges godaste sushi! Kanske inte det mest urjapanska man kan begära; killarna som rullar mat i det lilla hålet verkar snarare vuxit upp i Beastie Boys' grannskap och hämtat sin inspiration från Sushi Samba (världens godaste sushi - mitt val)! Jag har visserligen inte varit på någon av restaurangerna i N.Y.C men jag har ätit på restaurangen i Miami och jag ljuger inte då jag säger att jag drömmer mig tillbaka dit flera dagar i veckan.

När jag så förnöjt slagit mig ner i soffan och petat runt på Fantastiska Spotify ett tag i väntan på vår middagsgäst, kom min sambo och viftade med nya Kadens som dagen till ära hade ramlat ner på dörrmattan. Hurra, fredagslyckan är total! Nu ska jag läsa, titta och flukta över alla cyklar och grejer som finns i tidningen. En riktig fredag att njuta av!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lite glest med uppdateringar nu tycker jag allt ;-)

Hon som tränar sa...

Lite glest med inlägg?!!! Ja, allt är ju verkligen relativt och i relation till senaste två veckorna kanske inläggen glesnat något senaste veckan. Men sett sedan bloggens start...;-)
Ok, kanske att jag bättrar mig, men bloggningén är som med det mesta - jag är periodare!