fredag 18 juni 2010

Inför Rundan

Det mesta är ordnat nu. Jag har köpt på mig ungefär 67 energibars av olika märken, ett tiotal innerslangar har inhandlats, yr.no och SMHI besöks var och varannan timme och jag är ett nervvrak. Allt är med andra ord helt i sin ordning. Egentligen är det inte så konstigt att jag blir nervös inför detta lopp med tanke på hur uppskruvad jag blir inför en simpel löptävling på 5 kilometer. Förra årets Vätternrunda har etsat sig fast i mitt elefantminne och jag minns verkligen hur sjukt galet jobbigt det var förra gången. Nu gör jag dock mitt bästa för att istället för att få gummiben vid blotta tanken på förra året använda den turen som erfarenhet och låta det bli en styrka. Lättare sagt än gjort...

Min plan för de närmaste timmarna är:
  • 16.00 - lastning av cykel för avfärd mot päronen i Linkan
  • 20.00 - genomgång av vilka av de typ 67 bars som ska med runt sjön, vilka kläder som ska användas och dosering av sportdryck
  • 21.00 - insomningspiller i min spända kropp
  • 2.00 - uppstigning, påklädnad och grötätning
  • 3.00 - bilkörning till Motala med 666 och Missy i högtalarna
  • 4.00 - träffa de andra två cyklisterna i Team Columbus
  • 4.58 - Kampen börjar...

Sedan vågar jag inte sätta någon fler tidsstämpel, för vem vet vad som händer på vägen. Förra året tog det oss tre 11 timmar och 52 minuterna att besegra sjön. Jag hoppas givetvis på en förbättring av den tiden, om jag inte trodde att det var möjligt skulle jag inte åka igen!! Frågan är bara om vi lyckas förbättra oss och i så fall med hur mycket...

Den som tycker att det är värt kostnaden av 30 pix och anser det okej att väckas av ett sms på lördagsmorgonen kan följa min färd genom att sms:a VR 17226 till 72700.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli riktigt spännande att följa via SMS! Och ja, det känns dom ett angenämt problem att bli väckt av mess jmf m vad du har att se fram emot;) lycka till!!