tisdag 1 juni 2010

Ingen isad mat här inte!

När jag stod i matkön för att få min lunch överhörde jag hur en man framför mig kommenterade en av rätterna som fanns på menyn. Han menade att han omöjligtvis kunde välja något så omanligt som en "isad gazpacho". Kocken såg aningen frågande ut och undrade om mannen hade känt mindre olust inför en kall grönsakssoppa, men mannen ryggade även inför denna otäcka anrättning.

Jag kan verkligen inte förstå hur en människa kan vara så otrygg i sin egen sexualitet, om det nu är det gazpachofobin grundar sig i, att han inte klarar av att äta vissa maträtter? Och i sanningens öga skulle den mannen knappast bli mer manlig bara för att han satt och gnagde på en stor jäkla t-bone steak, han hade nog betydligt mer väsentliga saker att ta itu med... Om jag nu var tvungen att göra det tillägget, vilket jag tydligen var.

Klar fördel att vara en dam, som utan att äventyra min kvinnlighet kan sippa Moët och njuta hummer dagarna i ända. För inte anser jag att min kvinnlighet faller bara för att jag är en av typ sju tjejer som kör ett cykellopp tillsammans med 170 män, eller gör den?

2 kommentarer:

Stefan Tall sa...

Jag tror det här inlägget kommer att komma högt vid en googling på gaspachofobi

Hon som tränar sa...

Bra tänkt Stefan och bara därför var jag givetvis tvungen att googla det! Två träffar, fast google rättade mig och särskrev. Jag var inte med bland de två träffarna:-(