måndag 7 juni 2010

Måndagscykling på agendan

Mitt insomnande efter kvällsjobb är alltid aningen problematisk, men igår gjorde jag mitt allra bästa för att skynda till John Blund, då jag ville kunna ut på måndagsturen a.s.a.p.

Nu är jag åter på (köttbulle-) benen, har bykat och laddat kroppen med balkongfrukost. Till min stora glädje har både yr.no och SMHI skjutit det hotfulla regnet framåt på dygnet och jag räknar iskallt med en torr, lång tur i sadeln. Jag tar sikte på gamla hederliga Ekerö, så att jag vet hur jag ska köra för att skrapa ihop mil om gammelkroppen känns oväntat bra. Idag ska jag dock försöka låta tiden vara i fokus istället för sträckan, men vi får väl se hur det blir med det. Blåsigt är det i alla fall - jag hoppas på konstant medvind!

Den observanta noterar tiden på detta inlägg och inser nog att jag inte direkt var uppe med tuppen...

Inga kommentarer: